Streszczenie:
Praca skupia się na przedstawieniu zjawiska reklamy społecznej, mechanizmu działania, narzędzi jakie wykorzystuje aby dotrzeć do swoich odbiorców.
Ze względu na to, że reklama społeczna początek swój bierze od powstania marketingu komercyjnego, pierwszy rozdział został poświęcony na przybliżenie podstawowych definicji marketingu, jego składowych oraz przedstawienia różnic pomiędzy reklamą komercyjną a reklamą społeczną. Następnie przedstawiany jest zakres tematyczny, jaki podejmuje reklama społeczna. Rozróżniona została przykładowa tematyka z uwzględnieniem podziału na kategorie. M.in. ze względu na cel reklamy, ze względu na jej charakter, ze względu na to, kto jest nadawcą a kto odbiorcą kampanii. Dalsza część opisuje cel i znaczenie kampanii społecznych.
Rozdział drugi to opis narzędzi, jakie są wykorzystywane w kampaniach społecznych. Omawiane są mechanizmy działania kampanii, etapy przygotowywania się do stworzenia kampanii, która skutecznie dotrze do konkretnej grupy docelowej. Ostatni podrozdział to przegląd po wybranych kampaniach społecznych przeprowadzonych w Polsce.