Repozytorium PJATK

Surrealizm w sztuce filmowej

Repozytorium Centrum Otwartej Nauki

Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.author Żebrowska, Katarzyna
dc.date.accessioned 2021-08-09T09:07:08Z
dc.date.available 2021-08-09T09:07:08Z
dc.date.issued 2021-08-09
dc.identifier.issn 2018/LIC/WIZ/12
dc.identifier.uri https://repin.pjwstk.edu.pl/xmlui/handle/186319/464
dc.description.abstract Praca stawia tezę, że nurt surrealistyczny wpłynął na różne środki wyrazu i obecny jest w sztuce do dzisiaj, a jego elementy chętnie wykorzystują artyści z różnych stron świata, reprezentujący rozmaite rodzaje estetyki. Pierwszy rozdział traktuje o surrealizmie, jako kierunku w sztuce, omówiona została definicja pojęcia oraz przybliżona została historia nurtu. Drugi rozdział ukazuje surrealizm jako kierunek w filmie, pokazano historię i założenia surrealizmu tym razem pod kątem kinematografii. W ostatniej części pracy, w nawiązaniu do krytyki nadrzeczywistości, jako gatunku w filmie, przedstawiony jest wpływ omawianego nurtu na sztukę filmową późniejszych lat. Praca referuje i ocenia ewolucje nurtu surrealistycznego na przestrzeni lat oraz w kontekście różnych środków artystycznych (literatura, sztuka, plastyka oraz kinematografia). Omawiane przykłady opatrzono rysunkami, przedstawiającymi konkretne dzieła i kadry z filmów oraz ilustrującymi surrealistyczne zabiegi. pl_PL
dc.language.iso other pl_PL
dc.relation.ispartofseries ;Nr 4538
dc.subject surrealizm pl_PL
dc.subject surrealizm filmowy pl_PL
dc.subject manifest surrealizmu pl_PL
dc.subject ready made pl_PL
dc.subject mise-en-scene pl_PL
dc.subject slapstick pl_PL
dc.subject socko pl_PL
dc.subject anime pl_PL
dc.title Surrealizm w sztuce filmowej pl_PL
dc.title.alternative Królik po warszawsku pl_PL
dc.type Thesis pl_PL


Pliki tej pozycji

Plik Rozmiar Format Przeglądanie

Nie ma plików powiązanych z tą pozycją.

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Szukaj


Szukanie zaawansowane

Przeglądaj

Moje konto