Repozytorium PJATK

Magia na ekranie. Wybrane aspekty historii efektów specjalnych

Repozytorium Centrum Otwartej Nauki

Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.author Zdrodowska, Marta
dc.date.accessioned 2021-08-09T09:01:56Z
dc.date.available 2021-08-09T09:01:56Z
dc.date.issued 2021-08-09
dc.identifier.issn 2018/LIC/WIZ/11
dc.identifier.uri https://repin.pjwstk.edu.pl/xmlui/handle/186319/463
dc.description.abstract Niniejsza praca przedstawia historię efektów specjalnych, od początkowych trików Georga Mélièsa, do obecnej grafiki trójwymiarowej. Wykorzystując materiały z książek, czasopism, stron internetowych oraz filmów dokumentalnych, chciałam przedstawić grupy osób, zajmujących się zastosowaniem trików oraz ich znaczeniem w tworzeniu efektów specjalnych. Praca moja, ma również za zadanie uchylenie tajemnic, kryjących się za ekranami kina. W dyplomie przedstawiam ewolucję filmową z wykorzystaniem efektów specjalnych oraz pokazuje ile pracy musieli i muszą włożyć artyści, by uzyskać założony efekt. Niniejsza praca pokaże różnego rodzaju przedsięwzięcia, dzięki którym obraz widoczny na ekranie wydaje się dla widza rzeczywisty. Dowiemy się między innymi, w jaki sposób powstały filmowe potwory hollywoodzkie, jak pomniejszano na ekranie ludzi oraz jak wywoływane są eksplozje, które potem powodują tyle emocji. Dowiemy się również, na czym polega metoda niebieskiego ekranu, matte painting czy motion capture. pl_PL
dc.language.iso other pl_PL
dc.relation.ispartofseries ;Nr 4537
dc.subject efekty specjalne pl_PL
dc.subject kino pl_PL
dc.subject film pl_PL
dc.subject ekran pl_PL
dc.title Magia na ekranie. Wybrane aspekty historii efektów specjalnych pl_PL
dc.title.alternative Dreams pl_PL
dc.type Thesis pl_PL


Pliki tej pozycji

Plik Rozmiar Format Przeglądanie

Nie ma plików powiązanych z tą pozycją.

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Szukaj


Szukanie zaawansowane

Przeglądaj

Moje konto