dc.description.abstract |
Niniejsza praca ma na celu przybliżenie historii logo i analizę jego funkcji i roli w życiu człowieka poprzez przeanalizowanie związków między powstaniem pisma i symboli, herbów średniowiecznych i znaków cechowych
aż po nowoczesne logotypy i branding w reklamie.
We wprowadzeniu zdefiniowane zostaną zagadnienia kluczowe: czym jest logo, z czego się składa, jak je zaprojektować i jakie rodzaje znamy oraz podstawowe błędy przy projektowaniu logo. W kolejnych rozdziałach omówiona zostanie historia rozwoju logo na przestrzeni wieków - od starożytności i średniowiecza aż do czasów współczesnych. Opisany zostanie również proces brandingu
i rozwoju jednej marki - Coca-Cola.
Ze względu na obszerność tematu pracy poruszone zostaną najbardziej znane przykłady historyczne występowania logo lub jego pierwszych przejawów.
W pracy będzie również poszukiwana odpowiedź na pytanie czy logo jest nam potrzebne i czy ma szansę zniknąć w kolejnych latach.
Do stworzenia pracy zostały wykorzystane źródła historyczne jak i publikacje popularno-naukowe. |
pl_PL |