dc.description.abstract |
Niniejsza praca podejmuje problematykę dotyczącą postaci dziecięcej w animacji, ze szczególnym uwzględnieniem ukazywania jej przez Studio Ghibli w licznych filmach animowanych. Praca opiera się na tezie, że dziecko mimo praw przysługujących mu z samego faktu bycia osobą nieletnią, często na skutek splotu zdarzeń dojrzewa dużo szybciej niż powinno. Przechodząc przez historię psychologii dziecięcej i sposoby traktowania dziecka jako człowieka na przestrzeni wieków, określone zostają przyczyny i konsekwencje m. in. takich aspektów jak motyw dzieciństwa, czy przekaz animacji dedykowanych najmłodszym widzom. Środki, które wybrałam na poparcie opisywanego problemu to animacje Studia Ghibli, ponieważ są to produkcje, które bazują na nostalgii i wspomnieniach z okresu dziecięcego. Mimo, że filmy tworzone są z myślą o młodych odbiorcach, nie posługują się uproszczeniami i zawierają życiowe przesłanie, którego brakuje wielu produkcjom innych wytwórni. |
pl_PL |