Repozytorium PJATK

Polska animacja w XXI wieku

Repozytorium Centrum Otwartej Nauki

Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.author Jabłońska, Aneta
dc.date.accessioned 2021-08-04T11:36:53Z
dc.date.available 2021-08-04T11:36:53Z
dc.date.issued 2021-08-04
dc.identifier.issn 2018/LIC/ANI/27
dc.identifier.uri https://repin.pjwstk.edu.pl/xmlui/handle/186319/409
dc.description.abstract Praca licencjacka pod tytułem Polska animacja w XXI wieku jest próbą ukazania kondycji animacji na terenie Polski od 2000 roku do 2017. Temat wydaje się interesujący z powodu ponownego rozkwitu sztuki animacji na terenie Polski w XXI wieku. Początek XXI wieku to czas zmian, większe finansowanie produkcji, a także narodziny Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej, licznych festiwali i konkursów. W ostatnich latach możemy zaobserwować rewolucyjne zmiany w animacji filmowej. Wcześniej lekceważona przez muzea, dziś z impetem do nich wkracza, co możemy zobaczyć m.in. na przykładzie Museum of Modern Art, w Nowym Jorku, czy Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie. Animacja jest obecna w filmach, światowych komercyjnych produkcjach np. Avatar Jamesa Camerona. Widać ją w efektach specjalnych, czołówkach w telewizji, billboardach, ekranach telefonów, internetowych bannerach, grach, medycynie. Tworzy wizualizacje jako tło muzyczne, mappingi i jest wykorzystywana jeszcze na wiele innych sposobów. Filmy artystyczne czy autorskie występują w galeriach, Internecie, na festiwalach, niestety rzadziej w kinach. Animacja jest obecna praktycznie w każdej dziedzinie życia człowieka, a czasy teraźniejsze są przepełnione informatyzacją. Świat współczesny został przekształcony z kultury druku i słowa w świat obrazów. Pierwsza część pracy daje obraz ogólnego pojęcia animacji, wyjaśniony zostaje sam termin. Opisane zostały współczesne techniki tworzenia filmu animowanego, a także kondycja nauczania w Polsce. Przedstawiono współczesnych polskich animatorów oraz zwrócono uwagę na rolę kobiet w animacji. W tym rozdziale można również dowiedzieć się o istniejących konkursach oraz festiwalach sztuki filmu animowanego w Polsce. Drugi rozdział odnosi się do polskiej animacji po 2000 roku na tle światowym. Przedstawione zostały międzynarodowe wytwórnie filmów animowanych oraz ogólna kondycja filmu animowanego na świecie. Porównano polską animację w kontekście światowym. pl_PL
dc.language.iso other pl_PL
dc.relation.ispartofseries ;Nr 4820
dc.subject Animacja pl_PL
dc.subject Film pl_PL
dc.subject Animatorzy pl_PL
dc.subject Film animowany pl_PL
dc.subject Polski film animowany pl_PL
dc.subject Polscy animatorzy pl_PL
dc.subject Szkoły artystyczne pl_PL
dc.subject Techniki animacji pl_PL
dc.subject Kobiety w animacji pl_PL
dc.subject Konkursy pl_PL
dc.subject Festiwale animacji pl_PL
dc.subject wytwórnie pl_PL
dc.subject Animacja XXI wieku pl_PL
dc.title Polska animacja w XXI wieku pl_PL
dc.title.alternative Animacja – Blue tattoos pl_PL
dc.type Thesis pl_PL


Pliki tej pozycji

Plik Rozmiar Format Przeglądanie

Nie ma plików powiązanych z tą pozycją.

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Szukaj


Szukanie zaawansowane

Przeglądaj

Moje konto