dc.contributor.author |
Cieślikowski-Ryczko, Miłosz |
|
dc.date.accessioned |
2021-08-04T06:11:54Z |
|
dc.date.available |
2021-08-04T06:11:54Z |
|
dc.date.issued |
2021-08-04 |
|
dc.identifier.issn |
2018/LIC/ANI/1 |
|
dc.identifier.uri |
https://repin.pjwstk.edu.pl/xmlui/handle/186319/383 |
|
dc.description.abstract |
Swoją pracę poświęciłem efektom wizualnym i specjalnym wykorzystanym w dwu produkcjach filmowych – „Gladiatorze” oraz „Pompejach”. W pierwszym rozdziale zaprezentowałem kluczowe różnice między tzw. efektami specjalnymi i wizualnymi. Opisałem etap i proces powstawania wspomnianych efektów.
W drugim rozdziale stworzyłem charakterystykę wspominanych filmów. Na wstępie skoncentrowałem się na sporządzeniu krótkich „metryk” filmowych nakreślając główną linię fabuł. Uzupełniłem rozdział o informacje dotyczące odbioru ekranizacji, zdobytych nagród oraz głos krytyków filmowych i miłośników kina.
W dalszej części pracy dokonałem wnikliwego porównania wybranych elementów filmów. Uwzględniłem proces planowania i budowania scenografii. W oparciu o wybrane ujęcia filmowe ukazałem nie tylko techniki zastosowane przez twórców, ale także mankamenty omawianych produkcji. Centralnym punktem stała się charakterystyka (porównanie) trzech elementów budowania obrazu, tj. łączenia rzeczywistej scenografii z modelami generowanymi komputerowo, symulacją tłumów oraz użyciem efektów specjalnych i wizualnych w scenach walki. |
pl_PL |
dc.language.iso |
other |
pl_PL |
dc.relation.ispartofseries |
;Nr 4517 |
|
dc.subject |
efekty wizualne |
pl_PL |
dc.subject |
efekty specjalne |
pl_PL |
dc.subject |
VFX |
pl_PL |
dc.subject |
Gladiator |
pl_PL |
dc.subject |
Pompeje |
pl_PL |
dc.title |
Porównanie efektów specjalnych i wizualnych na podstawie „Gladiatora” Ridleya Scotta i „Pompejów” Paula W. S. Andersona |
pl_PL |
dc.title.alternative |
Blind |
pl_PL |
dc.type |
Thesis |
pl_PL |