Streszczenie:
Obce formy życia przedstawiane w grach video przybierają rozmaite formy.
Dużo także zależy od czasu w których powstawały, wynika to z ograniczeń
ówczesnych komputerów, ich mocy obliczeniowej i możliwościach wyświetlania
grafiki. Ich wygląd w grach video zależy także od tego, czy jest to adaptacja
innego medium, czy gra rozszerza istniejące już uniwersum, czy jest to całkowicie
nowy, autorski wytwór.
Wizja obcych zależy również od gatunku, do jakiego gra należy. W grach z
gatunku survival horror wygląd obcych ma być jak najbardziej przerażający i
przytłaczający gracza, żeby wpisać się w ramy swojego gatunku. Ich inspiracją są
więc najczęściej demony, potwory, różne ludzkie fobie, np. kosmici
przypominający ogromne pająki.
Inną wizję obcych form życia prezentują gry z gatunku action RPG, które są
nastawione na interakcje gracza z postaciami, nie tylko innymi ludźmi, ale
również przedstawicielami innych gatunków. Najczęściej są oni jednak istotami
humanoidalnymi, z wieloma cechami zbliżonymi do cech ludzkich. Ma to ułatwić
graczowi nie tylko wczucie się w daną postać, ale także polubić ją, zachęcić do
zgłębiania historii, kultury i zachowań innego gatunku.
Jak więc widać, wizja obcych może się diametralnie od siebie różnić. W swojej
pracy postaram się przedstawić najciekawsze, moim zdaniem, wizerunki
pozaziemskich form życia.