Repozytorium PJATK

Gry indie jako most łączący tradycyjną grę komputerową i sztukę współczesną

Repozytorium Centrum Otwartej Nauki

Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.author Jakubiec, Anna
dc.date.accessioned 2021-08-02T10:03:40Z
dc.date.available 2021-08-02T10:03:40Z
dc.date.issued 2021-08-02
dc.identifier.issn 2020/LIC/WIZ/44
dc.identifier.uri https://repin.pjwstk.edu.pl/xmlui/handle/186319/354
dc.description.abstract W tej pracy, zatytułowanej „Gry indie jako most łączący tradycyjną grę komputerową i sztukę współczesną” przedstawiam przykłady dwóch gier, które charakteryzują się innowacyjnym podejściem do swojego medium – tym sposobem oddalają się od formatu typowego dla gier, a zbliżają do omawiania tematów typowych dla sztuki współczesnej. Opisane dzieła, „The Stanley Parable” i „The Beginner’s Guide” (oba autorstwa Davey’ego Wredena), poddają w wątpliwość słuszność dotychczasowego sposobu tworzenia oraz krytyki gier. Wykazują się także złożonością wystarczającą, aby zainspirować wiele różnych interpretacji. Oprócz tego ilustruję zagadnienia dotyczące generalnego obcowania ze sztuką, kilka podstawowych elementów projektowania gier, problemy pojawiające się przy ich interpretacji oraz źródła tychże problemów. pl_PL
dc.language.iso other pl_PL
dc.relation.ispartofseries ;Nr 5727
dc.subject gra pl_PL
dc.subject dzieło pl_PL
dc.subject interpretacja pl_PL
dc.title Gry indie jako most łączący tradycyjną grę komputerową i sztukę współczesną pl_PL
dc.title.alternative Demo gry typu visual novel „Dom dla Lalek” pl_PL
dc.type Thesis pl_PL


Pliki tej pozycji

Plik Rozmiar Format Przeglądanie

Nie ma plików powiązanych z tą pozycją.

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Szukaj


Szukanie zaawansowane

Przeglądaj

Moje konto