dc.contributor.author | Rybachuk, Polina | |
dc.date.accessioned | 2021-08-02T10:03:07Z | |
dc.date.available | 2021-08-02T10:03:07Z | |
dc.date.issued | 2021-08-02 | |
dc.identifier.issn | 2020/LIC/WIZ/54 | |
dc.identifier.uri | https://repin.pjwstk.edu.pl/xmlui/handle/186319/343 | |
dc.description.abstract | W tej pracy przede wszystkim analizuję gatunki fantastyki naukowej, takie jak cyberpunk i steampunk. W pierwszej części skupiam się ściśle na cyberpunku i wynikającym z niego postcyberpunku. Określam ich główne elementy, wyjaśniam przyczyny, które doprowadziły do ich powstania i staram się wyznaczyć miejsce, jakie zajmują we współczesnym świecie. Rozważam, czy cyberpunk to tylko alternatywna wizja przyszłości czy nasza rzeczywistość. W drugiej części skupiam się na steampunku, określam jego główne cechy i rozpatruję jego podgatunki. Ostatecznie próbuję odpowiedzieć na pytanie, dlaczego kultura popularna cały czas wybiega w przyszłość. | pl_PL |
dc.language.iso | other | pl_PL |
dc.relation.ispartofseries | ;Nr 5741 | |
dc.subject | Cyberpunk | pl_PL |
dc.subject | Steampunk | pl_PL |
dc.subject | Retrofuturyzm | pl_PL |
dc.subject | Kultura popularna | pl_PL |
dc.title | Cyberpunk i jego retrofuturystyczne pochodne w kulturze popularnej | pl_PL |
dc.title.alternative | Komiks interaktywny La Espero | pl_PL |
dc.type | Thesis | pl_PL |
Plik | Rozmiar | Format | Przeglądanie |
---|---|---|---|
Nie ma plików powiązanych z tą pozycją. |