Streszczenie:
Celem niniejszej pracy licencjackiej jest przybliżenie tematu plakatu
minimalistycznego na podstawie twórczości artystów należących do Polskiej Szkoły Plakatu
oraz opisanie dyplomowego projektu artystycznego.
Wstęp skupia się na omówieniu funkcji plakatu oraz jego historii sięgającej aż do
połowy XIX wieku. Następnie rozpatrywane są sytuacje oraz czynniki wpływające na
powstanie zjawiska znanego jako Polska Szkoła Plakatu.
Zgodnie z zakładanym na początku celem, praca przedstawia życiorysy oraz twórczość
czterech polskich plakacistów minimalistów: Władysława Pluty, Leszka Hołdanowicza,
Mieczysława Wasilewskiego oraz Lexa Drewińskiego. Omawiany jest również okres PRLu,
w którym plakat stanowił bardzo ważną formę przekazu informacji.
Ostatnia część pracy poświęcona jest opisowi projektu promującego trzy produkty
firmy Audi-Technica. Część artystyczna składa się z dziewięciu plakatów przedstawiających
sprzęt audio oraz trzech animacji wizualizujących odczucia płynące ze słuchania muzyki.