Repozytorium PJATK

„Wpływ percepcji reklam na zdrowie człowieka”

Repozytorium Centrum Otwartej Nauki

Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.author Radchenko, Maryna
dc.date.accessioned 2021-08-02T10:01:03Z
dc.date.available 2021-08-02T10:01:03Z
dc.date.issued 2021-08-02
dc.identifier.issn 2020/LIC/WIZ/28
dc.identifier.uri https://repin.pjwstk.edu.pl/xmlui/handle/186319/319
dc.description.abstract Tematem niniejszej pracy są rozważania nad problemem szkodliwości niektórych artykułów spożywczych będących przedmiotem najbardziej popularnych reklam. Praca ma tytuł: „Wpływ percepcji reklam na zdrowie człowieka”. W dzisiejszych czasach przy wszechobecnych mediach przeciętny konsument staje się marionetką w rękach twórców reklam bezwzględnie realizujących interesy zleceniodawców. Jedynym celem jest nastawienie na sprzedaż, bez względu na wartość i jakość towaru. We wstępie został przedstawiony króciutki rys historyczny rozwoju reklamy. Część pierwsza pracy zawiera opis chwytów reklamowych i marketingowych stosowanych w reklamie, a opierających się na podstawowych jakościach psychologii człowieka. Staram się odpowiedzieć na pytanie: kim są styliści artykułów spożywczych i jaka jest ich rola w reklamowaniu niektórych produktów. Opisuję jak działa odwoływanie się do podświadomości (doktryna Freuda), jakie techniki manipulowania stosują twórcy reklam papierosów i alkoholu. Podaję przykłady tego, jakie sztuczki psychologiczne stosują znane na całym świecie marki produkujące legalne używki. W części drugiej poruszam kwestię wpływu reklamy na dzieci. Lepsze rezultaty osiąga się kierując reklamę do określonych grup odbiorców, w tym do konkretnych grup wiekowych. Dlatego też producenci artykułów spożywczych dla dzieci przeprowadzają kampanie reklamowe w szkołach angażując przy tym cały system edukacyjny, np.: lansując jakoby zdrowe sposoby odżywiania. Czynią to wszystko w otoczce popularnych wśród dzieci postaci z kreskówek, odwołując się do różnorodnych elementów ze świata dziecięcego i młodzieżowego Jak wykazują badania większość reklamowanych produktów spożywczych dla dzieci ma negatywny wpływ na ich zdrowie, szkodzi też rodzicom. W części końcowej pracy dzielę się moim osobistym doświadczeniem w radzeniu sobie z reklamowymi manipulacjami. pl_PL
dc.language.iso other pl_PL
dc.relation.ispartofseries ;Nr 5688
dc.subject reklama pl_PL
dc.subject zdrowie pl_PL
dc.subject produkt pl_PL
dc.title „Wpływ percepcji reklam na zdrowie człowieka” pl_PL
dc.title.alternative „Zakrowiczyszczenie”- seria infografik pl_PL
dc.type Thesis pl_PL


Pliki tej pozycji

Plik Rozmiar Format Przeglądanie

Nie ma plików powiązanych z tą pozycją.

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Szukaj


Szukanie zaawansowane

Przeglądaj

Moje konto