Repozytorium PJATK

Projektowanie interfejsów graficznych stron e-commerce zorientowane na efektywność interakcji z użytkownikiem

Repozytorium Centrum Otwartej Nauki

Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.author Kamiński, Paweł
dc.date.accessioned 2023-06-15T11:06:04Z
dc.date.available 2023-06-15T11:06:04Z
dc.date.issued 2023-06-15
dc.identifier.issn 2023/M/AM/4
dc.identifier.uri https://repin.pjwstk.edu.pl/xmlui/handle/186319/2945
dc.description.abstract Tematem niniejszej pracy dyplomowej jest projektowanie interfejsów graficznych stron e-commerce zorientowane na efektywność interakcji z użytkownikiem. W pracy można wyodrębnić kilka części teoretycznych. W pierwszej części przedstawiono najważniejsze elementy interfejsu graficznego występujące w sklepie internetowym. Zaprezentowano kluczowe wymagania stawiane przed każdym z obszarów witryn e-commerce wymieniając przy tym tzw. dobre praktyki oraz powszechnie występujące błędy. Stosowanie się do określonych zasad znacząco wpływa na wartości współczynników, za pomocą których opisuję się efektywność platform internetowych. Dane pojęcia zostały opisane korzystając z wiarygodnych źródeł naukowych. Zwrócono uwagę na takie zagadnienia jak współczynnik konwersji, czy współczynnik odrzuceń. Prezentując kolejno elementy sklepu internetowego, zwrócono uwagę na to w jaki sposób odbierane jest to przez człowieka. Zostały zdefiniowane podstawowe znane zachowania człowieka wchodzącego w interakcje z maszyną oraz podkreślono ogromną rolę projektowania interfejsów zorientowanych przede wszystkim na odczucia użytkownika. Przytaczając znane źródła naukowe przedstawiono w jaki sposób można wpływać na pomyślność dokonania zakupów przez potencjalnego klienta. Dla większości przypadków przytoczono przykłady, co zwiększa praktyczną wartość pracy dyplomowej. W pracy dyplomowej została przedstawione metoda badania użyteczności interfejsów jaką jest wędrówka poznawcza. Opisano etapy przygotowania badania oraz możliwości płynące z wykorzystania tej metody do badania sklepów internetowych. Kluczowe było omówienie procedury badawczej, w której zawarto również sposób analizy danych. Wskazano również inne metody badania użyteczności. Wędrówka poznawcza została uzupełniona o kwestionariusz UX w celu zbadania doświadczeń użytkownika towarzyszących podczas korzystania z badanego sklepu online. Przygotowania badań obejmują zebranie danych demograficznych o uczestnikach oraz opisanie badanego sklepu internetowego. Analiza uzyskanych danych została oparta o wiedzę z literatury naukowej. Po sformułowaniu odpowiednich wniosków, opisano ograniczenia wynikające z użytych zasobów oraz zaproponowano możliwości rozszerzenia badań. pl_PL
dc.language.iso other pl_PL
dc.relation.ispartofseries ;Nr 7361
dc.subject e-commerce pl_PL
dc.subject wędrówka poznawcza pl_PL
dc.subject użyteczność pl_PL
dc.title Projektowanie interfejsów graficznych stron e-commerce zorientowane na efektywność interakcji z użytkownikiem pl_PL
dc.type Thesis pl_PL


Pliki tej pozycji

Plik Rozmiar Format Przeglądanie

Nie ma plików powiązanych z tą pozycją.

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Szukaj


Szukanie zaawansowane

Przeglądaj

Moje konto