Streszczenie:
Grafika 3D jest w tej chwili obecna wszędzie tam, gdzie jako forma przekazu wykorzystywany jest obraz, począwszy od kinowych produkcji, poprzez reklamy i gry komputerowe. Jej zastosowanie, często przekłada się na obniżenie kosztów i przyspieszenie tempa produkcji.
Celem pracy, jest stworzenie realistycznej sceny przedstawiającej postać w zrujnowanym mieście w odległej przyszłości.
Wybierając temat, kierowałem się zamiłowaniem do tworzenia grafiki 3D oraz tematyki science-fiction. Wizualizacja tego typu, mogłaby z powodzeniem posłużyć jako plakat reklamowy dla filmu, lub jako grafika koncepcyjna przy produkcji gry komputerowej.
Do stworzenia projektu wykorzystano głównie darmowe oprogramowanie do tworzenia grafiki 3D – Blender - o bardzo wszechstronnej funkcjonalności. Choć większość czynności można z powodzeniem wykonać w jego ramach, to w niektórych przypadkach zastosowano narzędzia wyspecjalizowane w konkretnych zadaniach. Są nimi Photoshop, służący do obróbki grafiki 2D oraz Marvelous Designer do realistycznej symulacji tkanin.