dc.description.abstract |
Streszczenie
Ta praca inżynierska koncentruje się na ewolucji handlu w kontekście handlu
elektronicznego, w szczególności badając, w jaki sposób pandemia COVID-19 wpłynęła na tę
zmianę. W pierwszej części pracy przedstawiono koncepcje handlu, commerce, e-commerce,
user experience (UX) i komputeryzacji oraz to, jak internet wpłynął na te obszary. Dodatkowo
omówiono znaczenie platform internetowych, takich jak Allegro, na polskim rynku, a także
metody płatności online oraz rolę mediów społecznościowych w sprzedaży internetowej.
Druga część pracy dotyczy wpływu pandemii COVID-19 na e-commerce w Europie,
podkreślając zmiany w e-commerce przed i po pandemii. Trzecia część pracy koncentruje się
na zmianach zachowań konsumentów w wyniku pandemii, analizie przeniesienia zakupów
stacjonarnych do internetowych w czasie pandemii, a także zachowań konsumentów po
zniesieniu ograniczeń. Ta część zawiera również ankietę mającą na celu analizę podejścia
konsumentów do handlu w wyniku pandemii.
Na koniec praca kończy się opracowaniem strony sklepu internetowego,
uwzględniającej ustalenia i wnioski z poprzednich badań, z naciskiem na projekt strony,
funkcjonalność i satysfakcję użytkownika z UX. Praca ma na celu przedstawienie wglądu w
aktualny stan handlu elektronicznego i wpływu pandemii na handel, a także zaoferowanie
potencjalnych rozwiązań dla firm, które chcą zaistnieć na rynku internetowym. |
pl_PL |