Repozytorium PJATK

Proces projektowania zorientowanego na użytkownika na przykładzie komunikatora Yapster

Repozytorium Centrum Otwartej Nauki

Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.author Haidar, Wiktoria
dc.date.accessioned 2023-06-13T09:46:16Z
dc.date.available 2023-06-13T09:46:16Z
dc.date.issued 2023-06-13
dc.identifier.issn 2023/I/EC/2
dc.identifier.uri https://repin.pjwstk.edu.pl/xmlui/handle/186319/2890
dc.description.abstract Projektowanie zorientowane na użytkownika (ang. User Centered Design, UCD) to podejście, które opiera się głównie na poznaniu bezpośrednich odbiorców systemu. Metody badawcze wykorzystywane w tym podejściu polegają m.in. na zadawaniu pytań odnośnie użytkownika, jego celów i zadań. Na tej podstawie autor pracy dowie się kim jest konsument, to znaczy: do czego wykorzystuje aplikację, kiedy ją wykorzystuje oraz na jakim poziomie zaawansowania jest jego doświadczenie w obszarze technologii. Dodatkowo, zbada, co zdaniem odbiorcy jest problematyczne, a co przynosi pozytywne odczucia związane z korzystaniem z aplikacji. Dzięki znajomości cech go charakteryzujących, poznawanych na każdym etapie procesu możliwe będzie stworzenie operatywnego interfejsu, który zapewni wydajną, bezpieczną i przyjemną interakcję.1 Celem pracy jest weryfikacja czy na podstawie praktyk dyscypliny projektowania zorientowanego na użytkownika autor pracy jest w stanie zoptymalizować system, którego rezultat usatysfakcjonuje głównego odbiorcę. Jako przykład aplikacji poddanej optymalizacji wykorzystano komunikator wewnętrzny Yapster. By zbadać przypuszczenie wykorzystano elementy procesu UCD, takie jak: badanie kwestionariuszowe, wywiady pogłębione, persony, prototypowanie, testy eksploracyjne oraz testy porównawcze. Wykorzystane elementy procesu pozwoliły zweryfikować słuszność założeń oraz skonkretyzować obszary wymagające dalszych usprawnień. pl_PL
dc.language.iso other pl_PL
dc.relation.ispartofseries ;Nr 7345
dc.subject Desk Research pl_PL
dc.subject User Experience pl_PL
dc.subject User Centered Design pl_PL
dc.subject Low Fidelity Tests pl_PL
dc.subject High Fidelity Tests pl_PL
dc.subject Prototyping pl_PL
dc.subject A/B testing pl_PL
dc.title Proces projektowania zorientowanego na użytkownika na przykładzie komunikatora Yapster pl_PL
dc.type Thesis pl_PL


Pliki tej pozycji

Plik Rozmiar Format Przeglądanie

Nie ma plików powiązanych z tą pozycją.

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Szukaj


Szukanie zaawansowane

Przeglądaj

Moje konto