Streszczenie:
Celem danej pracy dyplomowej jest realizacja chmurowego rozwiązania z wykorzystaniem
platformy CRM Salesforce do potrzeb firmy operującej w branży maklerskiej. Klient ma
zapotrzebowanie na system, będący głównym narzędziem w całej infrastrukturze i
zawierającym wszystkie informacje o klientach. Ponadto oczekiwana jest funkcja
monitorowania danych o przepływie zgłoszeń oraz przechowywanie dokumentów klienta.
W przyszłych iteracjach projekt będzie zintegrowany z systemem handlowym. Celem tego
zabiegu jest automatyzacja nadania dostępu po weryfikacji. Ponadto będzie służył jako panel
klienta, gdzie będzie miał on możliwość zgłoszenia dokumentów do weryfikacji
i otrzymanie dostępu do platformy handlowej.
Salesforce został wybrany jako rozwiązanie chmurowe, gdyż firma operuje w branży ściśle
powiązanej z danymi klientów i jest poddawana kontrolom audytorskim. Niedopuszczalnym
jest wyciek jakichkolwiek danych finansowych lub osobowych. Dlatego też, wybierając
chmurę, otrzymujemy dodatkowe zabezpieczenie przed wspomnianym ryzykiem.
Ponadto, w przyszłości firma rozważa możliwość przeniesienia wszystkich procesów
wewnętrznych do platformy Salesforce.
W wyniku danej pracy otrzymamy gotowy system CRM służący do przechowywania danych i
monitorowania procesu weryfikacji użytkownika. Ponadto zaimplementowany zostanie
nowy „Digital Experience” – portal, na którym klient może złożyć swoje dokumenty,
a odpowiedni pracownik zweryfikuje dane zgłoszenie. Szczegółowo rozpatrzymy platformę
Salesforce wraz z jej rozwiązaniami i porównamy ją z konkurencją. Przeanalizujemy
implementację pierwszej iteracji projektu dla firmy, proces rejestracji i weryfikacji
użytkownika, technologie użyte w realizacji projektu oraz ich odpowiedniki dostępne
na platformie Salesforce.
Biorąc pod uwagę wcześniejsze próby klienta zbudowania własnej aplikacji od podstaw,
dokonamy analizy, dlaczego Salesforce jest bardziej wygodnym rozwiązaniem.