dc.description.abstract |
Stworzona gra RPG czerpie z podgatunków
strategicznych i przygodowych. Powstała, aby wyciągnąć
treści, które sprawiają, że gry w tym gatunku są ciekawe
i szybko się nie nudzą oraz pokazać jak w niewielkim
świecie gry można zaimplementować różne mechaniki stosowane
również w grach z większym budżetem.Wpowstałej grze,
oprócz podstawowych mechanik chodzenia i interakcji wyróżnia
się: walkę turową, tworzenie drużyny, nieliniową historię,
puzzle w postaci odnajdowania fragmentów historii, które
łączą się w jedną całość oraz zagadki słowne, poprzez
dialogi z bohaterami niezależnymi. Gra została zaimplementowana
w języku C# przy pomocy Visual Studio i Unity, gdzie
zostały ustawione obiekty na scenach i dołączone do nich
skrypty napisane w wyżej wymienionym języku programowania.
Natomiast oprawa graficzna to darmowe assety z Unity
Asset Store oraz innych darmowych źródeł internetowych.
Praca nad grą przebiegała w sposób zdalny. Łączenie pracy
w różnych miejscach wymagało użycia aplikacji desktopowej
GitHub. W wyniku włożonego wysiłku powstała gra The
Cage, która łączy ze sobą mechaniki stosowane w wielu
znanych grach RPG |
pl_PL |