dc.description.abstract |
SteamHEART jest grą z gatunku metroidvania rozgrywającą się w quasi-steampunkowym
świecie. Zainspirowana ona była ważnymi przedstawicielami gatunku, takimi jak:
Castlevania, Metroid czy Hollow Knight. Gra została zaimplementowana na silniku Unity.
Gra skupia się na eksploracji wielopoziomowego, zniszczonego świata i walce
z przeciwnikami, którzy są najważniejszym elementem gry. W produkcji występuje wiele
typów wyróżniających się zachowaniem, jak patrolowanie określonego obszaru czy
oczekiwanie na gracza w niewidocznej strefie i atakowanie go, gdy ten podejdzie
wystarczająco blisko. Każde z tych zachowań jest zaimplementowane od zera, na czym
skupia się jeden z rozdziałów dokumentu dotyczących implementacji mechaniki gry. Część
pracy poświęciliśmy na problemy z rozwojem gry i te dotyczące współpracy w zespole
i podziału zadań, i te techniczne jak optymalizacja kodu czy fizyka. Końcowe rozdziały są
poświęcone refleksji na temat procesu twórczego i ogólnych wrażeń z pracy nad projektem |
pl_PL |