Streszczenie:
Gry mają ogromny wpływ na naszą psychikę, nasze samopoczucie. Odgrywają niezmiernie ważną rolę w życiu pokaźnej liczby ludzi. Jest to medium, które rozwija się w zawrotnym tempie i jest niezwykle przyszłościowe. Wpływ gier na naszą psychikę jest niezmierne interesującym tematem, dlatego postanowiłam napisać o tym pracę.
W pierwszym rozdziale chciałabym przytoczyć tytuły dobrych gier, które ukazują problemy psychiczne w poprawny, pozbawiony stygmatyzacji sposób, są to m.in Hellblade, Celeste, Night in the Woods. Wszystkie powyższe gry nawiązują do chorób oraz zaburzeń psychicznych. Występują tutaj mechaniki, które pomagają wytworzyć większą empatię wobec ludzi borykającymi się z problemami natury psychicznej. Również pokazują one sposoby na uporanie się z trudnościami.
Następnie omówię w jaki sposób gry mogą służyć jako forma terapii. Sposób w jaki designerzy projektują gry, aby miały one wartość terapeutyczną. Zamierzam omówić te aspekty na podstawie wybranych tytułów gier oraz ich twórców.
Ostatnim zagadnieniem, który planuje omówić w swojej pracy jest aspekt wykorzystania zaburzeń psychicznych do zbudowania frapującego gameplayu. W jaki sposób twórcy gier ukazują postaci chore psychicznie i jaki to ma wpływ na odbiorcę