dc.contributor.author | Czaplejewicz, Emilia | |
dc.date.accessioned | 2023-05-30T07:08:00Z | |
dc.date.available | 2023-05-30T07:08:00Z | |
dc.date.issued | 2023-05-30 | |
dc.identifier.issn | 2023/LIC/WIZ/1 | |
dc.identifier.uri | https://repin.pjwstk.edu.pl/xmlui/handle/186319/2736 | |
dc.description.abstract | Celem pracy jest przedstawienie kanonu w ikonografii malarstwa bizantyjsko-ruskiego. Zaprezentowana została historia kształtowania się kanonu i jego dokładny opis wraz z procesem powstawania ikony. Omówiony został przebieg okcydentalizacji w sztuce cerkiewnej na terenie I Rzeczpospolitej. Praca zawiera szczegółowo opisane przemiany w kanonie, dotyczące zastosowania olejnych technik malarskich i nowych formatów desek, wprowadzenia nowych kompozycji, perspektywy powietrznej, delikatniejszego modelunku walorowego, elementów architektury renesansowej oraz prób modelunku światłocieniowego. Wymienieni są przykładowi ikonopisarze oraz ikony obrazujące opisane zmiany w kanonie. | pl_PL |
dc.language.iso | other | pl_PL |
dc.relation.ispartofseries | ;Nr 7301 | |
dc.subject | okcydentalizacja | pl_PL |
dc.subject | sztuka cerkiewna | pl_PL |
dc.subject | kanon | pl_PL |
dc.subject | sztuka bizantyjsko-ruska | pl_PL |
dc.subject | ikony | pl_PL |
dc.subject | I Rzeczpospolita | pl_PL |
dc.title | Przemiany w ikonografii malarstwa bizantyjsko-ruskiego w dawnej Rzeczpospolitej | pl_PL |
dc.title.alternative | Rebranding festiwalu „Podlasie SlowFest” | pl_PL |
dc.type | Thesis | pl_PL |
Plik | Rozmiar | Format | Przeglądanie |
---|---|---|---|
Nie ma plików powiązanych z tą pozycją. |