Repozytorium PJATK

Przemiany w ikonografii malarstwa bizantyjsko-ruskiego w dawnej Rzeczpospolitej

Repozytorium Centrum Otwartej Nauki

Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.author Czaplejewicz, Emilia
dc.date.accessioned 2023-05-30T07:08:00Z
dc.date.available 2023-05-30T07:08:00Z
dc.date.issued 2023-05-30
dc.identifier.issn 2023/LIC/WIZ/1
dc.identifier.uri https://repin.pjwstk.edu.pl/xmlui/handle/186319/2736
dc.description.abstract Celem pracy jest przedstawienie kanonu w ikonografii malarstwa bizantyjsko-ruskiego. Zaprezentowana została historia kształtowania się kanonu i jego dokładny opis wraz z procesem powstawania ikony. Omówiony został przebieg okcydentalizacji w sztuce cerkiewnej na terenie I Rzeczpospolitej. Praca zawiera szczegółowo opisane przemiany w kanonie, dotyczące zastosowania olejnych technik malarskich i nowych formatów desek, wprowadzenia nowych kompozycji, perspektywy powietrznej, delikatniejszego modelunku walorowego, elementów architektury renesansowej oraz prób modelunku światłocieniowego. Wymienieni są przykładowi ikonopisarze oraz ikony obrazujące opisane zmiany w kanonie. pl_PL
dc.language.iso other pl_PL
dc.relation.ispartofseries ;Nr 7301
dc.subject okcydentalizacja pl_PL
dc.subject sztuka cerkiewna pl_PL
dc.subject kanon pl_PL
dc.subject sztuka bizantyjsko-ruska pl_PL
dc.subject ikony pl_PL
dc.subject I Rzeczpospolita pl_PL
dc.title Przemiany w ikonografii malarstwa bizantyjsko-ruskiego w dawnej Rzeczpospolitej pl_PL
dc.title.alternative Rebranding festiwalu „Podlasie SlowFest” pl_PL
dc.type Thesis pl_PL


Pliki tej pozycji

Plik Rozmiar Format Przeglądanie

Nie ma plików powiązanych z tą pozycją.

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Szukaj


Szukanie zaawansowane

Przeglądaj

Moje konto