dc.description.abstract |
Tematem pracy jest średniej wielkości przychodni Podstawowej Opieki Zdrowotnej posiadającej umowę z Narodowym Funduszem Zdrowia. W pracy celem jest analiza ścieżki rejestracji i obsługi pacjenta w zakresie skierowania do lekarza pierwszego kontaktu lub wybranych specjalistów oraz zabiegów podlegających do rejestracji ogólnej przychodni. Odpowiednie nakreślenie kwestii ról, praw i obowiązków ma na celu określić zakres obowiązków i prawnych podstaw do wykonywania określonych czynności przez pracowników. Dalsza część pracy skupia się na opisie systemów z jakich korzysta przychodnia POZ oraz krótko zostały określone zakresy ich działania. Częścią właściwą dla pracy jest analiza i opis błędów występujących obecnie jako element organizacyjny oraz braki w systemach. Dla określonych przykładów w kolejnym etapie zostaną zaproponowane rozwiązania możliwe do wprowadzenia lub poprawy. Ostatnim etapem pracy jest podsumowanie dotychczasowej analizy i jej zasadności.
Płynne i niezakłócone działanie placówki medycznej wpływa na komfort i jakość życia. Przychodnie są najczęściej wybieraną instytucją, gdzie pacjenci uzyskują wstępne informacje o stanie swojego zdrowia, recepty czy skierowania. Dlatego niezbędne jest, żeby przychodnia działała sprawnie i umożliwiała udzielenie pomocy jak największej liczbie pacjentów. |
pl_PL |