Repozytorium PJATK

Transfer wiedzy w nauce gier tekstowych na przyk ladzie DRRN i TextWorld

Repozytorium Centrum Otwartej Nauki

Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.author Żuk, Bartosz
dc.date.accessioned 2023-03-23T11:33:54Z
dc.date.available 2023-03-23T11:33:54Z
dc.date.issued 2023-03-23
dc.identifier.issn 2022/M/DS/25
dc.identifier.uri https://repin.pjwstk.edu.pl/xmlui/handle/186319/2691
dc.description.abstract Cele naukowe pracy obejmuj , a zbadanie wybranych metod transferu wiedzy w problemie rozwiązywania gier tekstowych przy pomocy uczenia przez wzmacnianie. Gry tekstowe są złożonym środowiskiem o przestrzeni akcji i stanów określonej przez język naturalny. W pracy wykorzystano oprogramowanie badawcze TextWorld [10] (Microsoft) do stworzenia zbioru gier tekstowych, a następnie sprawdzono efektywność klasycznego transferu wag oraz zmodyfikowanej wersji Kickstartingu [42], dostosowanej do Q-learning [47]. Przedstawione metody wymagały treningu dwóch typów agentów: uczniów i nauczycieli. Nauczyciel, trenowany na zbiorze prostych gier, nadzoruje ucznia w nauce gier trudnych. Agenci oparci są o architekturę sieci neuronowej DRRN [22]. Zbadano cztery schematy metody transferu wiedzy, w tym dwie oryginalne. Wyniki eksperymentalne zostały poddane analizie; zarysowano również plan dalszych badań. pl_PL
dc.language.iso other pl_PL
dc.relation.ispartofseries ;Nr 7272
dc.subject Uczenie przez wzmacnianie pl_PL
dc.subject Przetwarzanie języka naturalnego pl_PL
dc.subject Transfer wiedzy pl_PL
dc.subject Gry tekstowe pl_PL
dc.subject TextWorld pl_PL
dc.subject DRRN pl_PL
dc.title Transfer wiedzy w nauce gier tekstowych na przyk ladzie DRRN i TextWorld pl_PL
dc.type Thesis pl_PL


Pliki tej pozycji

Plik Rozmiar Format Przeglądanie

Nie ma plików powiązanych z tą pozycją.

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Szukaj


Szukanie zaawansowane

Przeglądaj

Moje konto