dc.contributor.author |
Żuk, Bartosz |
|
dc.date.accessioned |
2023-03-23T11:33:54Z |
|
dc.date.available |
2023-03-23T11:33:54Z |
|
dc.date.issued |
2023-03-23 |
|
dc.identifier.issn |
2022/M/DS/25 |
|
dc.identifier.uri |
https://repin.pjwstk.edu.pl/xmlui/handle/186319/2691 |
|
dc.description.abstract |
Cele naukowe pracy obejmuj , a zbadanie wybranych metod transferu wiedzy w problemie
rozwiązywania gier tekstowych przy pomocy uczenia przez wzmacnianie. Gry tekstowe są
złożonym środowiskiem o przestrzeni akcji i stanów określonej przez język naturalny. W
pracy wykorzystano oprogramowanie badawcze TextWorld [10] (Microsoft) do stworzenia
zbioru gier tekstowych, a następnie sprawdzono efektywność klasycznego transferu wag
oraz zmodyfikowanej wersji Kickstartingu [42], dostosowanej do Q-learning [47].
Przedstawione metody wymagały treningu dwóch typów agentów: uczniów i nauczycieli.
Nauczyciel, trenowany na zbiorze prostych gier, nadzoruje ucznia w nauce gier trudnych.
Agenci oparci są o architekturę sieci neuronowej DRRN [22]. Zbadano cztery schematy metody
transferu wiedzy, w tym dwie oryginalne. Wyniki eksperymentalne zostały poddane
analizie; zarysowano również plan dalszych badań. |
pl_PL |
dc.language.iso |
other |
pl_PL |
dc.relation.ispartofseries |
;Nr 7272 |
|
dc.subject |
Uczenie przez wzmacnianie |
pl_PL |
dc.subject |
Przetwarzanie języka naturalnego |
pl_PL |
dc.subject |
Transfer wiedzy |
pl_PL |
dc.subject |
Gry tekstowe |
pl_PL |
dc.subject |
TextWorld |
pl_PL |
dc.subject |
DRRN |
pl_PL |
dc.title |
Transfer wiedzy w nauce gier tekstowych na przyk ladzie DRRN i TextWorld |
pl_PL |
dc.type |
Thesis |
pl_PL |