Streszczenie:
W procesie zakupowym człowiek musi przeanalizować dużą ilość danych. Czasami
może to prowadzić do zjawiska zwanego "przeładowaniem informacjami".
Jest to sytuacja kiedy nie jesteśmy w stanie przyswoić wszystkich dostępnych
źródeł co może spowodować podjęcie nieefektywnej decyzji. Aby wspomóc użytkownika
w tych momentach - powstał koncept agentów zakupowych (ang. shopping
assistant). Są to aplikacje/systemy, które mają na celu zebranie potrzebnych
informacji, odpowiednie ich przetworzenie i zaprezentowanie konsumentowi
w przystępnej formie. W literaturze wspomina się również o cyfrowych asystentach
mogących samodzielnie dokonać zakupu.
Celem pracy jest zaprojektowanie i zaimplementowanie systemu wspomagającego
decyzje zakupowe. Stworzona technologia składa się z trzech elementów:
aplikacji mobilnej, aplikacji serwerowej oraz funkcji wdrożonej jako Google
Cloud Function. Zaplanowano i przeprowadzono badanie mające za zadanie
sprawdzenie efektywności systemu.