Streszczenie:
Poniższa praca „Źródła inspiracji wykorzystywane w projektowaniu postaci oraz dostosowywanie
jej wyglądu do istniejącej estetyki” zajmuje się tematem tworzenia postaci dla media
interaktywnych i gier oraz implementowania jej w projekt inspirowany wyznaczoną kulturą
i mitologią. Praca skupia się na zebraniu informacji o regułach kierujących tworzeniem projektu
postaci oraz analizie ich wykorzystania w produkcji gier o różnych skalach inspirowanych
mitologią i folklorem. Źródłami wykorzystanymi w pracy są materiały z literatury naukowej,
literatura poradniczej o temacie tworzenia postaci, artbook gry, wywiady oraz artykuły i informacje
dostępne na przestrzeni Internetu.
Na podstawie zebranej informacji okazuje się, że projektowanie postaci korzystające z reguł
tworzy bohaterów które budują świat na równi z fabułą, tworzą rozpoznawalne i bliższe
odbiorcy postaci, z którymi ten może utożsamić się oraz budują bazę do dalszego rozwijania
franczyzy.