Streszczenie:
W ostatnich latach liczba dzieł sztuki zależnych od technologii wzrosła z powodu ogromnego
rozwoju całego sektora informatycznego jak i zwiększeniu dostępności do narzędzi
potrzebnych do jej tworzenia. Przecięcie tych dwóch dziedzin - sztuki i technologii -
zachęciło wielu artystów do eksperymentowania nad nowymi metodami przekazywania
treści, które zaczęto wykorzystywać również w innych mediach. Ta praca koncentruje się na
metodzie wykorzystywania cech charakterystycznych gier w kontekstach z nimi nie
związanymi. Przedstawia różne elementy interaktywności na podstawie gamifikacji i gier
wideo oraz porównuje zalety i wady wprowadzenia tego typu rozwiązań w życie wraz
z możliwymi oraz istniejącymi już zastosowaniami w praktyce. Interakcja w prawie każdej
formie to jedna z najlepszych metod na wzbogacenie oraz poprawę zapamiętywania jakiegoś
dzieła. Nieprzemyślana lub niepoprawna implementacja może jednak zrobić więcej szkód niż
dobra, ponieważ nie każda forma wymaga unowocześnienia.