dc.description.abstract |
Przełom 80. i 90. lat to bardzo rozwojowy okres w dziedzinie VR. Wirtualna
rzeczywistość to skonstruowane komputerowo, trójwymiarowe środowisko, które pozwala na
stymulację jednego z pięciu zmysłów, dzięki poruszaniu się i interakcji z otoczeniem.
Wirtualna rzeczywistość jest bardzo różnorodna i znajduje zastosowanie w różnych
dziedzinach, m.in. technicznych, edukacyjnych, itp.
Wielu ludzi uważa, że wirtualna rzeczywistość służy tylko rozrywce i przyjemności,
ponieważ pozwala ona na przeżycie doświadczeń, jakich w prawdziwym świecie nie da się
poczuć lub odwiedzić dalekie miasta, które mogą pozostawać poza zasięgiem zwykłego
człowieka.
W niniejszej pracy zostanie przedstawiona definicja oraz możliwości wykorzystania
platform i usług z VR/AR/MR, dodatkowo zostanie porównany film 360 a film interaktywny
oraz rozrywka i sztuka a przemysł i usługi związane z wirtualną rzeczywistością. Kolejno
poruszony zostanie temat odczucia człowieka związane z VR, architektura otaczającego
świata a VR oraz odczuwanie czasu w przestrzeni wirtualnej. Następie przedstawiona
zostanie historia i dalszy rozwój VR/AR/MR. |
pl_PL |