Streszczenie:
Niniejsza praca dyplomowa stanowi próbę implementacji gry
komputerowej Battle City 1990 w arkuszu kalkulacyjnym Microsoft Excel.
Choć głównym celem jest sprawdzenie wykonalności tego przedsięwzięcia,
to zostaje postawione również pytanie, czy wspomniane środowisko
mogłoby z powodzeniem zastąpić dedykowane silniki do tworzenia gier
komputerowych. Dotyczy to oczywiście przypadków gier
nieskomplikowanych, które jednak wymagają zaimplementowania takich
mechanizmów, jak wykrywanie kolizji czy odświeżanie ekranu przy udziale
stale poruszających się obiektów. Jest to bowiem znaczne utrudnienie
w porównaniu z grami, które są pozbawione tych elementów. Ostatecznie
udaje się dowieść, iż środowisko współczesnego arkusza kalkulacyjnego,
jakim jest Microsoft Excel, dostarcza wystarczających narzędzi, aby móc
stworzyć grę pokroju Battle City 1990. Jednocześnie zostaje odrzucona
hipoteza o możliwości zastąpienia dedykowanego oprogramowania do
tworzenia gier komputerowych przez aplikację Excel.