Streszczenie:
Niniejsza praca opisuje proces projektowania i implementowania gry komputerowej z elementami sztucznej inteligencji i proceduralnej generacji. Omawiana gra powstała z użyciem Unity, który jest silnikiem do tworzenia gier. Pracę można podzielić na pięć części. Pierwsza część skupia się na zdefiniowaniu pojęć - gry komputerowej i gatunków gier, pod które można przypisać implementowaną grę oraz na krótkim opisaniu inspiracji do tworzonego projektu. Druga część omawia narzędzia Unity użyte w trakcie implementowania rozwiązań oraz wprowadza teoretyczne wyjaśnienia do algorytmów. Trzecia część pracy to projekt gry wraz z występującymi w niej mechanikami i elementami rozgrywki. Czwarta część opisuje, w jaki sposób zaimplementowane zostały algorytmy sztucznej inteligencji i proceduralna generacja. Piąta, najkrótsza część skupia się na omówieniu technik optymalizacji, których użyto w tworzonej grze, aby uniknąć spadków wydajności. Na końcu pracy znajduje się podsumowanie projektu, w którym opisano możliwości rozwoju gry.