dc.description.abstract |
Niniejszy projekt powstał w celu stworzenia prototypu gry strategicznej, opartej o podgatunek obrony wieży. Do powstania projektu został użyty silnik Unity oraz skrypty pisane w języku C#, własne ilustracje i dźwięki udostępnione dobrowolnie przez twórców. Celem prototypu było sprawdzenie działania wybranego zamysłu, odbiegającego od przeciętnych dzieł z owego gatunku. Zamysł obejmuje połączenie gatunków: strategicznego i zręcznościowego, jak również dwuwymiarowy widok od boku. Główna rozgrywka opiera się na obronie kluczowego elementu przy pomocy przedmiotów, jak i akcji bohatera. Proces projektowania i tworzenia został szczegółowo opisany wraz ze wszystkimi obserwacjami oraz wnioskami, które powstawały w czasie powstawania pracy. Gra oraz jej tworzenie składa się na wiele czynników, jakie są tutaj rozpatrywane; satysfakcja z rozgrywki, funkcjonalność, możliwość rozwoju projektu oraz trudność w realizacji. W czasie powstawania gry komputerowej twórcy dokonują wielu wyborów, które bezpośrednio wpływają na ostateczny produkt. Wiele z tych decyzji może zmienić oraz rozwijać wstępny zamysł do momentu, w którym będzie skrajnie odbiegać od tych wstępnych założeń. Stworzony prototyp oraz opisany poniżej proces twórczy przedstawiają przykładowy rozwój projektu i podejmowane decyzje, na podstawie przebiegu tworzenia gry Simplord. |
pl_PL |