Repozytorium PJATK

Mobilna aplikacja interwencyjno-badawcza wzmacniająca zachowania prośrodowiskowe

Repozytorium Centrum Otwartej Nauki

Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.author Bubrowska, Zuzanna
dc.date.accessioned 2023-02-24T08:20:12Z
dc.date.available 2023-02-24T08:20:12Z
dc.date.issued 2023-02-24
dc.identifier.issn 2022/I/EPG/3
dc.identifier.uri https://repin.pjwstk.edu.pl/xmlui/handle/186319/2548
dc.description.abstract Poniższa praca „Mobilna aplikacja interwencyjno-badawcza wzmacniająca zachowania prośrodowiskowe” opisuje mobilną aplikację interwencyjną w formie gry edukacyjnej umożliwiającej badanie wpływu na działania prośrodowiskowe jej użytkowników, głównie mieszkańców miasta Myszków w województwie śląskim. Praca skupia się na procesie projektowania aplikacji zgodnie z założeniami stworzenia proekologicznej gry mobilnej, o prostej mechanice przystępnej dla użytkowników zarówno młodszych i starszych. Opisany został również proces implementacji mechanik oraz rozwiązań bazodanowych. Dodatkowo poruszone zostały przyszłe zastosowania i oczekiwane efekty korzystania z powstałej aplikacji. Do implementacji aplikacji wykorzystano środowiska Unity i Microsoft Visual Studio oraz język programowania C#. Testowanie przeprowadzone zostało na poziomie minimalnym API dla Android 7.0 ‘Nougat’ na fizycznym urządzeniu Samsung Galaxy 9 oraz emulatorach urządzenia Nexus udostępnionych na rzecz programu Android Studio. Praca powstała w oparciu o istniejące badania wykonane w ramach międzynarodowego projektu badawczego VAPE (Virtual Air Pollution Experience) przez XR Lab PJATK we współpracy ze Stowarzyszeniem Kobo w ramach konsorcjum projektowego pod przewodnictwem Instytutu Psychologii PAN. Wynikiem pracy jest gra mobilna z gatunku match-3, w której użytkownik łączy śmieci tego samego rodzaju w celach recyklingowych. W każdym momencie gracz może porównać wizualizację poziomu zanieczyszczenia w mieście Myszków z wizualizacją „swojego miasta”, na którą wpływa progres wykonany w grze. Użytkownik jest zachęcany do działań proekologicznych poprzez codzienne wyzwania, za które jest nagradzany specjalnymi przedmiotami oraz możliwością zdobycia wyższego miejsca w rankingu graczy. Każdy poziom posiada progi punktowe wymagane do jego przejścia i odblokowania kolejnego. Planowany jest dalszy rozwój aplikacji oraz jej wykorzystanie w aspekcie badawczym i praktycznym. pl_PL
dc.language.iso other pl_PL
dc.relation.ispartofseries ;Nr 6415
dc.subject INFORMATYKA pl_PL
dc.subject UNITY pl_PL
dc.subject GRA MOBILNA pl_PL
dc.subject ANDROID pl_PL
dc.subject PROEKOLOGIZM pl_PL
dc.subject WIZUALIZACJA pl_PL
dc.subject DESIGN pl_PL
dc.subject GRA POWAŻNA pl_PL
dc.subject GRA EDUKACYJNA pl_PL
dc.subject RECYKLING pl_PL
dc.title Mobilna aplikacja interwencyjno-badawcza wzmacniająca zachowania prośrodowiskowe pl_PL
dc.type Thesis pl_PL


Pliki tej pozycji

Plik Rozmiar Format Przeglądanie

Nie ma plików powiązanych z tą pozycją.

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Szukaj


Szukanie zaawansowane

Przeglądaj

Moje konto