dc.description.abstract |
Poniższa praca „Mobilna aplikacja interwencyjno-badawcza wzmacniająca zachowania prośrodowiskowe” opisuje mobilną aplikację interwencyjną w formie gry edukacyjnej umożliwiającej badanie wpływu na działania prośrodowiskowe jej użytkowników, głównie mieszkańców miasta Myszków w województwie śląskim.
Praca skupia się na procesie projektowania aplikacji zgodnie z założeniami stworzenia proekologicznej gry mobilnej, o prostej mechanice przystępnej dla użytkowników zarówno młodszych i starszych. Opisany został również proces implementacji mechanik oraz rozwiązań bazodanowych. Dodatkowo poruszone zostały przyszłe zastosowania i oczekiwane efekty korzystania z powstałej aplikacji.
Do implementacji aplikacji wykorzystano środowiska Unity i Microsoft Visual Studio oraz język programowania C#. Testowanie przeprowadzone zostało na poziomie minimalnym API dla Android 7.0 ‘Nougat’ na fizycznym urządzeniu Samsung Galaxy 9 oraz emulatorach urządzenia Nexus udostępnionych na rzecz programu Android Studio.
Praca powstała w oparciu o istniejące badania wykonane w ramach międzynarodowego projektu badawczego VAPE (Virtual Air Pollution Experience) przez XR Lab PJATK we współpracy ze Stowarzyszeniem Kobo w ramach konsorcjum projektowego pod przewodnictwem Instytutu Psychologii PAN.
Wynikiem pracy jest gra mobilna z gatunku match-3, w której użytkownik łączy śmieci tego samego rodzaju w celach recyklingowych. W każdym momencie gracz może porównać wizualizację poziomu zanieczyszczenia w mieście Myszków z wizualizacją „swojego miasta”, na którą wpływa progres wykonany w grze. Użytkownik jest zachęcany do działań proekologicznych poprzez codzienne wyzwania, za które jest nagradzany specjalnymi przedmiotami oraz możliwością zdobycia wyższego miejsca w rankingu graczy. Każdy poziom posiada progi punktowe wymagane do jego przejścia i odblokowania kolejnego.
Planowany jest dalszy rozwój aplikacji oraz jej wykorzystanie w aspekcie badawczym i praktycznym. |
pl_PL |