Streszczenie:
W niniejszej pracy został szczegółowo omówiony proces tworzenia reklam płatnych dla sklepów internetowych w dwóch najpopularniejszych systemach reklamowych jakimi są Google Ads oraz Facebook Ads. Został opisany proces zakładania i konfigurowania kont reklamowych jak również dokładne omówienie tworzenie reklam. Zostało wytłumaczone działanie wszystkich aspektów wpływających pozytywnie lub negatywnie na działanie kampanii reklamowych. W pracy zostały opisane wszystkie typy kampanii używanych dla sklepów internetowych wraz z ich zaletami i wadami. Nakreślono również schemat i warunki potrzebne do spełniania, aby materiał reklamowy był skuteczny i atrakcyjny wizualnie dla użytkowników. Opisano także cele reklamowe zwane konwersjami ich znaczenie oraz konfigurację. W pracy zawarte są również informacje dotyczące optymalizacji kampanii i kont reklamowych.
Informacje zawarte w pracy są świetnym podłożem do uruchomienia pierwszej reklamy. Dodatkowo zostały umieszczone osobiste uwagi autora poparte kilkuletnim doświadczeniem w pracy z kampaniami reklamowymi.
Poza opisanymi tematami został poruszony również aspekt przygotowania się do wdrożenia reklamy płatnej dla sklepu internetowego. Został opisany wpływ strony internetowej jak i doboru produktu na powodzenie kampanii reklamowych. Nakreślono również ścieżkę jaką należy podjąć przy decyzji dotyczącej wyboru systemu reklamowego.
Praca dowodzi, że przy odpowiednim skonstruowaniu i zarządzaniu kampaniami reklamowymi można stworzyć rentowny sklep internetowy.