Streszczenie:
Systemy zarządzania relacjami z klientami (CRM) są powszechnie stosowanymi w organizacjach systemami informatycznymi, za pomocą których organizacje dążą do bardziej efektywnych sposobów prowadzenia działalności gospodarczej poprzez śledzenie relacji z klientami i sprzedaży. Niniejsza praca zatytułowana „Wdrożenie systemu CRM…” przedstawia istotę systemu zarządzania klientami oraz proces wdrożenia systemu CRM w małej firmie usługowej. Firma X, która prowadzi serwis wulkanizacyjny zleciła autorowi pracy inżynierskiej wykonanie oraz wdrożenie systemu CRM.
W części teoretycznej zostały przedstawione różne koncepcje CRM, cechy systemu CRM, fazy procesu oraz warunki udanego wdrożenia systemu. Część praktyczna pracy zawiera opis wykonanego systemu CRM dla serwisu wulkanizacyjnego za pomocą systemu Jelly CRM oraz procesu jego implementacji. W pracy autor przedstawił także wyniki badań dotyczących diagnozy efektywności działania systemu w firmie X.