Repozytorium PJATK

Customer Segmentation using RFM model

Repozytorium Centrum Otwartej Nauki

Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.author Kashyap, Kunal Vijay
dc.date.accessioned 2023-02-22T07:50:19Z
dc.date.available 2023-02-22T07:50:19Z
dc.date.issued 2023-02-22
dc.identifier.issn 2022/I/D/6
dc.identifier.uri https://repin.pjwstk.edu.pl/xmlui/handle/186319/2518
dc.description.abstract The purpose of this thesis is to deliver corporate intelligence by analysing client purchase habits using a clustering algorithm and the RFM (recency, frequency, monetary) model. RFM is used for marketing analysis to identify a customer who is valuable/profitable to business and accordingly develop promotion marketing strategies for specific target customers. We will compare different clustering algorithms based on their accuracy and consuming time. We will also analyse real-time data that is stretched over a specific time period to provide an effective result and business intelligence across several regions. The cluster will be validated using the silhouette coefficient. We are using RFM to segment customers so that the company can target them more effectively. pl_PL
dc.language.iso en pl_PL
dc.relation.ispartofseries ;Nr 6458
dc.subject Informatyka pl_PL
dc.subject Systemy inteligentne pl_PL
dc.title Customer Segmentation using RFM model pl_PL
dc.title.alternative Segmentacja klientów za pomocą modelu RFM pl_PL
dc.type Thesis pl_PL


Pliki tej pozycji

Plik Rozmiar Format Przeglądanie

Nie ma plików powiązanych z tą pozycją.

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Szukaj


Szukanie zaawansowane

Przeglądaj

Moje konto