Streszczenie:
W Polsce stale rośnie zapotrzebowanie na usługi świadczone w warsztatach samochodowych, gdyż na naszych drogach jeżdżą głównie samochody używane, wymagające regularnych napraw. Na popularność warsztatów w kraju duży wpływ mają też możliwości finansowe Polaków. Ta tendencja utrzymuje się od wielu lat i każdego roku w Polsce rejestruje się samochody używane, co nieuchronnie będzie wymagało regularnych wizyt w warsztacie. W Polsce zakres i koszt napraw wykonywanych w danym warsztacie samochodowym zależy głównie od wyposażenia i kwalifikacji personelu. Najważniejszym czynnikiem decydującym o wyborze przez klienta warsztatu jest jakość świadczonych tam usług, możliwość szybkiego usuwania błędów i wykonywania napraw, cena, termin dostępności, szybkość obsługi oraz dogodne godziny otwarcia.
Od samego początku rozwoju komputerów wykorzystanie systemów informatycznych w zarządzaniu było ważnym czynnikiem poprawiającym wydajność firm. W Polsce skomputeryzowane systemy są stosowane w każdej firmie. Ich znaczenie stale rośnie wraz z rozwojem gospodarczym. Dostępność systemów i skuteczność ich wdrożenia znacznie się różnią między sobą.
W pracy przedstawiono studium przypadku wybranego warsztatu samochodowego. Wybór i wdrożenie stosownego systemu CRM może pomóc rozwiązać kłopoty komunikacyjne rodzinnego warsztatu, a także zwiększyć efektywność działalności firmy.
Efektywne zarządzanie relacjami z klientem, systematyczne budowanie zaufania i reputacji oraz dobra komunikacja to jedne z kluczowych narzędzi efektywnego prowadzenia własnego biznesu. Wybrane oprogramowanie dla warsztatów samochodowych pomoże w integracji biznesowej.