Streszczenie:
W poniższej pracy zaproponowane zostało rozwiązanie powszechnego problemu grafików 3d przy pomocy urządzeń mobilnych.
Dotychczas do odtworzenia modelu 3d z 2d obrazów potrzebne było zrobienie skończonej liczby zdjęć za pomocą aparatu lub specjalnego przyrządu wokół modelu który chcieliśmy odtworzyć. Następnie trzeba było wybrane zdjęcia zgrać na stację roboczą z zainstalowanym programem/konwerterem. Dopiero wygenerowany model można było wyświetlić za pomocą zewnętrznych programów lub dzięki wbudowanemu w program/konwerter podglądowi modelu.
Dlatego niniejsza praca skupia się na uproszczeniu i być może ułatwieniu tego ww. procesu. Do obsługi systemu wymagane byłoby posiadanie smartphone-a z wbudowanym aparatem (co w dobie dwudziestego pierwszego wieku nie jest problemem), zainstalowanej na nim aplikacji i odpowiednio skonfigurowanego serwera.
Koronnym etapem pracy byłaby próba zaimplementowania wszystkich wymienionych w tekście wymagań, jak i stworzenie prototypu aplikacji dla użytkownika mobilnego z intuicyjnym UI. Dodatkowo prototypowaniu zostałby poddany serwer wraz z wszystkimi na nim zaimplementowanymi algorytmami do konwersji modelu jak i do zarządzania użytkownikami.