Streszczenie:
Niniejsza praca skupia się na zaprezentowaniu możliwości technologii Flutter jako środowiska umożliwiającego wygenerowanie z jednego kodu źródłowego aplikacji działającej na różnych platformach i urządzeniach. W wyniku pracy udało się stworzyć aplikację mobilną (działającą na platformach iOS i Android), internetową oraz komputerową (działającą na platformie MacOS).
Praca miała na celu minimalizację kodu działającego wyłącznie na jednej platformie i ze względu na zastosowaną architekturę, wykorzystanie tych samych komponentów dla różnych platform. Takie rozwiązanie znacząco skraca czas utworzenia wspomnianych aplikacji, ze względu na wykorzystanie jednego kodu źródłowego na wszystkich platformach i brak konieczności tworzenia aplikacji na każdą platformę indywidualnie.
Praca korzysta z architektury BaaS, i prezentuje zalety stosowania tego rozwiązania, poprzez brak konieczności tworzenia aplikacji serwerowej. Zaprezentowano również możliwości integracji platformy chmurowej Firebase z technologią Flutter oraz jakie są zalety takiego rozwiązania.