Repozytorium PJATK

Kalkulator do Analizy Danych League of Legends

Repozytorium Centrum Otwartej Nauki

Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.author Ostrowski, Michał
dc.date.accessioned 2023-02-02T08:09:47Z
dc.date.available 2023-02-02T08:09:47Z
dc.date.issued 2023-02-02
dc.identifier.issn 2022/I/G/39
dc.identifier.uri https://repin.pjwstk.edu.pl/xmlui/handle/186319/2381
dc.description.abstract Celem pracy jest stworzenie aplikacji komputerowej, służącej do maksymalizowania obrażeń zadawanych podczas rozgrywki w grze League of Legends. Cała logika aplikacji została zaprogramowana w języku Java w środowisku IntelliJ z pomocą bibliotek i narzędzi jakimi są JavaFx, FXML, czy CSS. Głównym zadaniem postawionym przed programem było odwzorowanie jak najbliżej środowiska League of Legends, tak by wyniki zwracane przez aplikacje pokrywały się z tymi z gry. Żeby to osiągnąć wymagane jest zdobycie dokładnych informacji i danych na temat gry, które będą niezbędne w tym procesie. Dlatego właśnie aplikacja została zaopatrzona w narzędzia korzystające z połączenia internetowego, za pomocą wbudowanych klas Javy jakim jest HttpURLConnection, w celu połączenia z API i wysyłania w jego kierunku zapytań o brakujące informacje. Danymi dostarczanymi przez API są dane formatu JSON zawierające informacje o postaciach, przedmiotach i runach. Zostały one poddane Eksploracyjnej Analizie Danych w celu zrozumienia zbiorów, ich optymalizacji oraz ustalenia podejścia dotyczącego zarządzania brakami i błędami w danych. Aplikacja odbiera również pliki graficzne w formacie PNG dostarczane w celu stworzenia przejrzystego, zrozumiałego interfejsu, którego obsługa powinna być instynktownie prosta dla wszystkich graczy League. Wszystkie otrzymane dane zostają zapisywane w folderze „resources” zachowując logiczną strukturę plików, która umożliwia ręczny import danych, gdy zajdzie taka potrzeba. Zapisanie danych ma również na celu wyeliminowanie redundancji zapytań i odciążenia dostawcy API. Na podstawie tych danych zostały stworzone reprezentujące je klasy Java przechowujące informacje potrzebne w procesie liczenia i analizy wyników. Klasy te zostały zaopatrzone w metody zarządzające ich zawartością z zachowaniem zasad obowiązujących w grze. Główna logika systemu opiera się na mechanizmach środowiska gry oraz wzorach dostarczonych przez deweloperów, za pośrednictwem których dokonywana jest analiza. Sam proces analizy wykorzystuje dziedzinę kombinatoryki z użyciem dwumianu Newtona, w celu znalezienia poszukiwanej odpowiedzi. Aplikacja posiada trzy główne widoki do swobodnej nawigacji oraz kilka mniejszych widoków służących jako obiekty wyświetlane w formie listy graficznej. pl_PL
dc.language.iso other pl_PL
dc.relation.ispartofseries ;Nr 6960
dc.subject Java pl_PL
dc.subject JSON pl_PL
dc.subject Kombinatoryka pl_PL
dc.subject API pl_PL
dc.subject League of Legend pl_PL
dc.subject JavaFx pl_PL
dc.subject Eksploracyjna analiza danych pl_PL
dc.subject GUI pl_PL
dc.subject IntelliJ pl_PL
dc.title Kalkulator do Analizy Danych League of Legends pl_PL
dc.type Thesis pl_PL


Pliki tej pozycji

Plik Rozmiar Format Przeglądanie

Nie ma plików powiązanych z tą pozycją.

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Szukaj


Szukanie zaawansowane

Przeglądaj

Moje konto