Streszczenie:
Aplikacja powstała z myślą o obsłudze klientów restauracji i lokali gastronomicznych bez udziału kelnera, za pośrednictwem tabletu znajdującego się na stoliku. Pomysł powstał ze względu na trudną sytuację związaną z pandemią koronawirusa w Polsce i na świecie, która w szczególnym stopniu odbiła się na sektorze gastronomicznym. Aplikacja umożliwi składanie zamówienia w restauracji przy pomocy tabletu umieszczonego na stoliku, bez konieczności kontaktu z kelnerem czy obsługą lokalu. Zaletą korzystania z aplikacji jest przede wszystkim bezpieczeństwo zarówno klientów jak i obsługi, ale także szybkość składania zamówień. Rozwiązanie zmniejsza ryzyko popełnienia błędu przy zapisie składanego zamówienia, jak ma to miejsce w przypadku, gdy zamówienie odbiera kelner.
Z drugiej strony aplikacja pozwoli na szybkie i łatwe odebranie zamówienia przez obsługę lokalu bezpośrednio w kuchni, natychmiast po jego wysłaniu przez klienta.
W razie jakichkolwiek pytań czy wątpliwości klient będzie miał możliwość wezwania kelnera klikając w odpowiedni przycisk znajdujący się w lewym górnym rogu aplikacji.
Praca jest podzielona na cztery rozdziały.
W pierwszym skupiam się na koncepcji rozwiązania oraz funkcjonalności systemu. Opisuję tu po krótce działanie aplikacji oraz prezentuję ekrany, przez które będzie przechodził użytkownik w poszczególnych krokach. Są tu też przedstawione inne rozwiązania dostępne na rynku wraz z omówieniem zalet i wad.
Drugi rozdział dotyczy wyboru rozwiązań technologicznych. Jest bardziej teoretyczny i opisuje w nim narzędzia, których użyłam przy implementacji back-endu i front-endu systemu. Wyjaśniam główne zalety przyjętych rozwiązań oraz podstawowe definicje.
Rozdział trzeci opisuje architekturę systemu. Prezentuję tu analizę biznesową, oraz schematy i diagramy takie jak diagram klas, aktywności, interakcji oraz sekwencji.
Ostatni rozdział to zagadnienia implementacyjne. Znajdują się w nim fragmenty kodu aplikacji, wraz z objaśnieniem czego dotyczą i jaka technologia została użyta. Rozdział jest podzielony na dwie części. W pierwszej skupiam się na back-endzie, w drugiej opisuje front-end.