Repozytorium PJATK

Wieloplatformowe technologie programowania mobilnego na przykładzie aplikacji do wynajmu przestrzeni coworkingowych

Repozytorium Centrum Otwartej Nauki

Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.author Kulig, Dariusz
dc.date.accessioned 2023-01-31T11:06:47Z
dc.date.available 2023-01-31T11:06:47Z
dc.date.issued 2023-01-31
dc.identifier.issn 2022/I/G/3
dc.identifier.uri https://repin.pjwstk.edu.pl/xmlui/handle/186319/2344
dc.description.abstract W ramach niniejszej pracy zaprezentowany został sposób tworzenia aplikacji mobilnych w technologii cross-platform na przykładzie aplikacji do wynajmu powierzchni coworkingowych oraz framework’a React Native. Wybór technologii cross-platform umożliwia stworzenie jednej aplikacji (jeden kod źródłowy), która działa zarówno w środowisku Android jak i iOS. Aspekt ten jest niezmiernie istotny, gdyż właśnie te dwa systemy zdominowały rynek smartfonów i aktualnie stanowią dla siebie największą, a zarazem jedyną konkurencję. Obecnie większość dostępnych aplikacji mobilnych tworzona jest właśnie z myślą o obu wspomnianych systemach operacyjnych, gdyż zamknięcie się na tylko jeden z nich znacznie ogranicza liczbę użytkowników, którzy mogliby z takich aplikacji korzystać. W niniejszym opracowaniu zdecydowano się na wykorzystanie framework’a React Native, niemniej jednak, istnieje co najmniej kilka innych mniej lub bardziej popularnych technologii cross-platform, często rozwijanych i wspieranych przez duże firmy z branży IT. Bardzo często określa się wady i zalety takich rozwiązań porównując je do konkurencji oraz technologii natywnych. W jednym z rozdziałów opisane zostały najbardziej popularne technologie cross-platform i technologie natywne, jak również podjęto próbę ich zestawienia i porównania. Na początku pracy omówiono też aspekty biznesowe aplikacji, tj. branżę, której dotyczy, a jest nią coraz bardziej popularny w ostatnich latach coworking, jak również zaprezentowane zostały wymagania biznesowe, na podstawie których określono wymagania funkcjonalne i niefunkcjonalne jakie powinna spełniać aplikacja. Analiza biznesowa przed rozpoczęciem implementacji jest niezmiernie ważnym czynnikiem wpływającym na powodzenie przedsięwzięcia, jakim jest tworzenie aplikacji. Efektem takiej analizy, oprócz wyboru technologii jest dokumentacja, na podstawie której następnie tworzymy aplikację. W skład takiej dokumentacji, w odniesieniu do aplikacji mobilnej wchodzą często takie elementy jak mapa ekranów, diagramy user flow itd. Jeszcze jednym ważnym elementem w procesie tworzenia aplikacji mobilnej jest wiedza na temat niezbędnych narzędzi, bez których jego ukończenie będzie niemożliwe. Należy tu wspomnieć chociażby o konieczności posiadania dostępu do odpowiedniego sprzętu i oprogramowania, czy utworzeniu specjalnych kont i nabyciu licencji. Bez tych elementów nie da się stworzyć i udostępnić użytkownikom naszego oprogramowania. Pamiętajmy, że tworząc aplikację mobilną jesteśmy uzależnieni od dostawców systemów operacyjnych, a naszym celem jest umieszczenie aplikacji w ich publicznych repozytoriach. Ten aspekt również został tu omówiony. pl_PL
dc.language.iso other pl_PL
dc.relation.ispartofseries ;Nr 6485
dc.subject wieloplatformowe technologie mobilne pl_PL
dc.subject aplikacje mobilne pl_PL
dc.subject react native pl_PL
dc.subject cross-platform pl_PL
dc.subject coworking pl_PL
dc.subject android pl_PL
dc.subject ios pl_PL
dc.subject flutter pl_PL
dc.title Wieloplatformowe technologie programowania mobilnego na przykładzie aplikacji do wynajmu przestrzeni coworkingowych pl_PL
dc.type Thesis pl_PL


Pliki tej pozycji

Plik Rozmiar Format Przeglądanie

Nie ma plików powiązanych z tą pozycją.

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Szukaj


Szukanie zaawansowane

Przeglądaj

Moje konto