Streszczenie:
Celem niniejszej pracy inżynierskiej jest przedstawienie w jaki sposób można stworzyć modele trójwymiarowe, które następnie możemy wykorzystać do produkcji gier komputerowych lub filmów. Postaram się przedstawić jak wygląda cały proces tworzenia, zaczynając od opisania historii grafiki 3D, sposobu w jaki powstaje scenariusz do filmu lub gry komputerowej, a także wszystkie czynności niezbędne do tego aby stworzyć poszczególne modele, środowisko, kończąc na implementacji do silnika graficznego.
W swoim projekcie inspirując się post apokaliptycznymi grami stworzyłem dwa główne modele: „Pancerz” i „Potwor”. Dodatkowo dla wypełnienia środowiska zaprojektowałem kilka innych obiektów.
Przy tworzeniu swojej pracy korzystałem z kilku różnych programów. „Autodesk Maya” posłużył mi do stworzenia wszystkich wykorzystanych modeli w projekcie, a także do stworzenia rig-u postaci, map UV i animacji. Kolejnym programem jest „blender”, który posłużył do wyrzeźbienia i nadania szczegółów dla modelu „Potwora”. Tekstury dla wszystkich obiektów zostały naniesione w „Substance Painter”, a w późniejszych wersjach już pod nazwą „Adobe Substance 3D Painter”. Jako silnik graficzny wykorzystałem „Unreal Engine 5” do zaimplementowania wszystkich modeli i stworzenie świata. Ostatnim narzędziem jakie użyłem był „Adobe Premiere Pro” do końcowego montażu filmu ze stworzonej scenerii.
W celu uzyskania zaplanowanego efektu musiałem jak najlepiej wykorzystać wyżej wymienione narzędzia. Większość instrukcji i metod w jaki sposób posługiwać się daną aplikacją, zdobyłem podczas zajęć na uczelni, a także z filmów instruktarzowych w Internecie. Wykorzystałem również metodę prób i błędów, aby samemu za pomocą kliku podejść otrzymać oczekiwany efekt.