Repozytorium PJATK

„Analiza wymagań i implementacja aplikacji wspomagającej prowadzenie lombardu”

Repozytorium Centrum Otwartej Nauki

Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.author Wawrzeniecki, Grzegorz
dc.date.accessioned 2023-01-25T07:28:56Z
dc.date.available 2023-01-25T07:28:56Z
dc.date.issued 2023-01-25
dc.identifier.issn 2022/I/ABD/30
dc.identifier.uri https://repin.pjwstk.edu.pl/xmlui/handle/186319/2285
dc.description.abstract Celem pracy jest stworzenie aplikacji wspomagającej prowadzenie lombardu. Głównym źródłem inspiracji i wiedzy niezbędnej do przeprowadzenia badań był dwuletni okres pracy w tej instytucji. Na podstawie nabytego doświadczenia byłem w stanie określić wymagania, których zrealizowanie pozwoli usprawnić procesy biznesowe. Kluczowymi działaniami umożliwiającymi zrealizowanie celu, których opis znajduje się w pracy były: analiza wymagań, analiza rozwiązań dostępnych na rynku, zaprojektowanie prototypu aplikacji i bazy danych oraz implementacja funkcjonalności w środowisku programistycznym. Postawiony cel został zrealizowany – wynikiem pracy jest aplikacja bazodanowa spełniająca niezbędne funkcjonalności do prowadzenia lombardu. Aplikacja umożliwia i usprawnia priorytetowe procesy między innymi takie jak: dodawanie klienta do bazy, tworzenie nowej umowy, wyliczanie oprocentowania, wystawianie i sprzedaż produktów, szybkie wyszukiwanie danych klienta i umów oraz dodawanie i zarządzanie pracownikami. Podczas tworzenia aplikacji napotkałem znaczące przeciwności - największą z nich był czas, jaki był potrzebny do zaimplementowania tej aplikacji według obowiązujących praktyk programistycznych. Nasuwającym wnioskiem jakim mogę się podzielić, dzięki doświadczeniu zdobytym podczas tworzenia aplikacji biznesowej, jest nastawienie programisty na dopracowanie istniejących bądź niezbędnych funkcjonalności z punktu widzenia procesów biznesowych, zamiast na tworzeniu nowych, dodatkowych funkcjonalności. W związku z tym w ramach zaleceń dotyczących dalszych badań skłaniałbym się najpierw ku dopracowaniu kluczowych procesów biznesowych, a następnie realizacji funkcjonalności usprawniających pracę, lecz nie niezbędnych do prowadzenia lombardu. pl_PL
dc.language.iso other pl_PL
dc.relation.ispartofseries ;Nr 6573
dc.subject Program do obsługi lombardu pl_PL
dc.subject Aplikacja dla lombardu pl_PL
dc.subject Prowadzenie lombardu pl_PL
dc.subject Obsługa lombardu pl_PL
dc.subject Lombard pl_PL
dc.title „Analiza wymagań i implementacja aplikacji wspomagającej prowadzenie lombardu” pl_PL
dc.type Thesis pl_PL


Pliki tej pozycji

Plik Rozmiar Format Przeglądanie

Nie ma plików powiązanych z tą pozycją.

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Szukaj


Szukanie zaawansowane

Przeglądaj

Moje konto