Streszczenie:
Celem niniejszej pracy jest prezentacja branży profesjonalnego sportu elektronicznego oraz wyjaśnienie na czym polega wspomaganie podejmowania decyzji w tej dziedzinie przy użyciu systemów Business Intelligence. Wnioski z analizy tej tematyki w dostępnych raportach, artykułach naukowych i książkach stały się podstawą do sformułowania problemu badawczego – czy używanie narzędzi BI może skutecznie pomóc organizacji e-sportowej w podejmowaniu decyzji biznesowych?
Rozdział pierwszy przedstawia pojęcie e-sportu oraz historię i charakterystykę gier elektronicznych. Przybliża również branżę e-sportową w Polsce i na świecie oraz szeroko opisuje rynek gier komputerowych w Polsce.
Rozdział drugi omawia podstawowe zagadnienia z zakresu Business Intelligence. Czytelnik dowiaduje się czym charakteryzują się wybrane rozwiązania BI.
Rozdział trzeci zawiera opis procesów podejmowania decyzji biznesowej oraz analizę wymagań. Przedstawia i szczegółowo opisuje propozycję użycia konkretnego narzędzia BI w formie kilkustronicowego raportu. W tej części pracy zostają również nakreślone wnioski płynące z analizy danych.