Streszczenie:
Przedmiotem niniejszej pracy jest zautomatyzowane ustalanie położenia i przesuwanie elementów ruchomych w grach planszowych typu RPG. Inspiracją autora do przeprowadzenia badań na przedstawiony temat były projekty opisane jako podobne rozwiązania w rozdziale drugim. Jako cel wyznaczono przeanalizowanie możliwości technologicznych jak i przetestowanie zaproponowanych środków pod względem ustalania położenia i poruszania elementów ruchomych, definiowanych jako obiekty fizyczne.
Dla przystępnego zrozumienia działania ekranów dotykowych postanowiono opisać w rozdziale trzecim dostępne technologię. Ponadto w owym rozdziale autor zawarł istotne informację na temat zastosowanego rozwiązania sprzętowego, obiektów fizycznych oraz oprogramowania.
W kolejnym rozdziale opisano kwestię przygotowanych materiałów, a także dwa niezależne rozwiązania, dzięki którym udało się uzyskać dostateczne wyniki badań z przeprowadzonych testów. Aplikacja numer jeden zatytułowana TriangleRecognition została ukazana w pierwszej części rozdziału. W drugim fragmencie ujęto rozwiązanie aplikacji CameraRecognition. Jako podsumowanie, przeprowadzono i zaprezentowano testy.
Na zakończenie pracy dyplomowej sformułowano wnioski na przyszłość jak i uzasadniono istotę technologii ekranów dotykowych bazując na otrzymanych wynikach badań.