Streszczenie:
Niniejsza praca magisterska ukazuje proces powstawania produktu od momentu pomysłu do stworzenia jego backlogu. Opisany mechanizm jest przedstawiony, z perspektywy Product Ownera (z ang. właściciela produktu). Pomysł, rozwijany i ewoluujący podczas stopniowego modelowania biznesowego oraz badań, polega na wytworzeniu systemu zarządzania obowiązkami domowymi. Ma on na celu zachęcenie użytkowników do systematycznego dbania o dom oraz wzmocnienie motywacji do wykonywania obowiązków. Poniższa praca zawiera w sobie charakterystykę takich elementów, jak: biznesplan, pojęcie modelu biznesowego, termin MVP oraz modele Business Model Canvas oraz jego ulepszenie - Lean Canvas. Produkt został dwukrotnie rozpisany za pośrednictwem modeli Value Proposition oraz Lean Canvas – początkowo, przed badaniem grupy docelowej, a następnie po ich wynikach. Sporządzono benchmarking aplikacji, znajdujących się już na rynku, o podobnej tematyce. Przeprowadzono także badania jakościowe metodą wywiadów bezpośrednich na próbce 8 osób (4 kobiet i 4 mężczyzn), by zweryfikować grupę docelową i jej wymagania, w stosunku do tworzonego oprogramowania. Następnie, stworzono backlog projektowy, a zadaniom w nim zawartym, nadano priorytety metodą MoSCoW. Opracowany projekt produktu może zostać przekazany zespołowi wytwórczemu.