Streszczenie:
Niniejsza praca skupia się na dyskusji dotyczącej uznania gier komputerowych jako formy sztuki, toczącej się między środowiskiem artystycznym, a konsumentami i twórcami gier. Tekst ma za zadanie przybliżyć argumenty obu stron i poddać je ocenie. W rozdziale pierwszym opisano proces rozwoju gier komputerowych z prostych programów imitujących dyscypliny sportowe w najbardziej lukratywną gałąź przemysłu rozrywkowego. Współcześnie, są to tak złożone twory, że w pracę nad ich tworzeniem zaangażowane są nawet kilkusetosobowe i wyspecjalizowane zespoły, których zakres kompetencji opisany jest w rozdziale drugim. Jednak to powstała w cieniu tych ogromnych produkcji scena alternatywna gier „indie” i „artystycznych”, rozpoczęła na poważnie dyskusję o statusie tego medium jako formy sztuki. Sposób, w jaki tego dokonały analizowany jest w rozdziale trzecim, wraz z oceną, jak gry „komercyjne” wpisują się w dorobek artystyczny całego medium. Zakończenie zarysowuje możliwy dalszy rozwój dyskusji.