Repozytorium PJATK

Portrety królowej Bony Sforzy (1494-1557) na tle epoki.

Repozytorium Centrum Otwartej Nauki

Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.author Tomaszek-Pielak, Aleksandra
dc.date.accessioned 2023-01-04T14:05:44Z
dc.date.available 2023-01-04T14:05:44Z
dc.date.issued 2023-01-04
dc.identifier.issn 2021/M/WIZ/30
dc.identifier.uri https://repin.pjwstk.edu.pl/xmlui/handle/186319/2110
dc.description.abstract Renesans to epoka dynamicznego rozwoju kultury i sztuki, zwłaszcza rzeźby i malarstwa. Dopiero wtedy portret jako samodzielna dziedzina malarstwa zdobył należną sobie pozycję. W pracy autorka starała się wykazać, jak zmieniało się to malarstwo na przykładzie portretów królowej Bony Sforzy z różnych etapów jej życia. Autorka analizuje na ile osoba zamawiająca portret mogła wpłynąć na efekt ostateczny dzieła; korzystne ukazanie prezentowanego modela lub modelki. Tu bardzo wyraźnie wyróżniało się malarstwo owdowiałych kobiet, więc aby dokładniej zilustrować to zjawisko, oprócz portretów samej królowej dodano przykładowe portrety innych kobiet tej epoki: Katarzyny Radziwiłłowej oraz córki Bony, Anny Jagiellonki. Żeby możliwie najdokładniej opisać proces kształtowania się portretu w historii malarstwa konieczne okazało się również przedstawienie ostatnich lat dziejów rodu Jagiellonów oraz królowej podczas jej pobytu w Polsce. pl_PL
dc.language.iso other pl_PL
dc.relation.ispartofseries ;Nr 6781
dc.subject portret pl_PL
dc.subject Bona Sforza pl_PL
dc.subject renesans pl_PL
dc.title Portrety królowej Bony Sforzy (1494-1557) na tle epoki. pl_PL
dc.title.alternative BONA 2021 pl_PL
dc.type Thesis pl_PL


Pliki tej pozycji

Plik Rozmiar Format Przeglądanie

Nie ma plików powiązanych z tą pozycją.

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Szukaj


Szukanie zaawansowane

Przeglądaj

Moje konto