Streszczenie:
W poniższej pracy przedstawiam wizerunek raf koralowych oraz całych ekosystemów podwodnych zaadaptowanych w filmach, grach oraz jako przestrzeń artystyczna, ujednolicając: w świecie sztuki. Podwodny świat od zawsze budzi ludzką ciekawość, ponieważ nasze organizmy nie są przystosowane do funkcjonowania na tym terytorium. Technologia wirtualnej rzeczywistości pozwala nam na doświadczanie tego, czego boimy się lub też nie możemy z powodów fizycznych bądź psychicznych doświadczyć w świecie realnym. Podjęłam się tej próby, ponieważ uważam, że świat ten jest majestatycznie piękny, ale też daleki naszym sercom ze względu na jego położenie geograficzne. Zdążyliśmy już przywyknąć do drastycznych plakatów, filmów i reklam. Unaocznienie samego problemu w formie wizualizacji zdegradowanego środowiska jest już niewystarczające. Jako artystka czuję potrzebę mówienia głośno o problemach, które mogłyby być rozwiązane dzięki naszym poczynaniom. Myślę, że poinformowanie drugiego człowieka w jak najmniej inwazyjny sposób, np. właśnie angażując go w grę o tym, czemu możemy zapobiec i pokazanie nie tylko tragicznych skutków, ale i raf w najpiękniejszej odsłonie; tętniących życiem, będzie mieć realny wpływ na nasze codzienne wybory, będzie początkiem lepszego jutra.