dc.description.abstract |
Horror obecnie cieszy się dużą popularnością, a wraz z pojawieniem się nowego medium, jakim jest gra wideo, przeszedł na kolejny etap ewolucji jako gatunek. Mimo pewnych podobieństw do literatury i kina bądź inspiracji z nich czerpanych, gry wideo proponują zupełnie innego rodzaju doświadczenia. Ludzie są żywo zainteresowani przeżywaniem uczucia strachu w bezpiecznym środowisku, dlatego twórcy szukają nowych propozycji i jednocześnie wykorzystują pewne sprawdzone i charakterystyczne dla horroru zabiegi. Mimo swojej krótkiej historii gra wideo w zakresie grozy zdążyła przejść dość dynamiczną ewolucję, a do tego rozpowszechiły się niezależne produkcje o mniej konwencjonalnym podejściu. Rozwój technologii pozwala na coraz bardziej zaawansowane rozwiązania oraz zbliżenie się do realizmu, jednak w niszy skupiającej się na wywoływaniu strachu pojawia się dodatkowy aspekt odpowiedniego balansu między widocznym i niewidocznym. Twórcy traktują strach na różne sposoby i podejmują w swoich tworach odmienne tematy. Mimo tak rozległego rynku gier nadal potrafią zaskoczyć odbiorcę wyrazem artystycznym, połączeniem tematycznym czy jeszcze innym aspektem osadzonym w świecie grozy dostarczającym odbiorcy mocnych wrażeń. |
pl_PL |