Repozytorium PJATK

Wpływ użytych graficznych interfejsów użytkownika w grach wideo na odbiór mechanik rozgrywki przez różne typy graczy

Repozytorium Centrum Otwartej Nauki

Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.author Kołodziej, Marcin
dc.date.accessioned 2023-01-02T13:32:47Z
dc.date.available 2023-01-02T13:32:47Z
dc.date.issued 2023-01-02
dc.identifier.issn 2021/M/EM/6
dc.identifier.uri https://repin.pjwstk.edu.pl/xmlui/handle/186319/2076
dc.description.abstract Niniejsza praca dyplomowa ma dwa cele. Pierwszym było przybliżenie ewolucji projektów graficznych interfejsów użytkownika (ang. GUI – graphical user interface) od początków branży elektronicznej rozgrywki, po dziś. Poruszony zostanie temat podziału typów interfejsów pod względem sposobu reprezentacji, ich funkcji oraz integrację ze światem przedstawionym. Przeanalizowane zostaną przykłady różnych implementacji, jak także ich odbiór przez graczy oraz krytyków. Wynikiem analiz będzie sformułowanie hipotezy na temat zależności między różnymi typami interfejsów, a ich wpływ na odbiór mechanik rozgrywki oraz próba określenia ich funkcji w różnych gatunkach gier. Drugim celem było badanie zróżnicowanej grupy graczy, liczącej minimum 20 osób, polegające na przedstawieniu różnych gatunków gier oraz przeprowadzeniu ankiet. Kwestionariusze będą zawierały pytania na temat: Zachowań w grach wideo, w celu kategoryzacji do jednej 4 grup opisanych w późniejszych rozdziałach, Postrzeganego wpływu obecności lub braku interfejsu na immersję, Wpływu różnych typów interfejsu na odbiór głównych mechanik rozgrywki. Kolejnym krokiem było udostępnienie chętnym uczestnikom pierwszej części ankiet, gry wideo stworzonej w silniku Unity, która zaprezentuje podstawowe mechaniki rozgrywki gier First Person Shooter wraz z różnymi interfejsami użytkownika. Po zakończeniu sesji gry, zebrane zostaną kwestionariusze badające poziom satysfakcji z poszczególnych elementów programu. Efektem końcowym będzie analiza oraz wskazówki dla projektantów gier wideo, mówiące o tym jaki interfejs graficzny użytkownika powinno się używać w produkcjach, aby zadowolić jak najszersze grono odbiorców, lub konkretny ich typ. W celu ograniczenia wpływu zewnętrznych czynników oraz skupienia się na zbadaniu postawionej tezy, zakres przeprowadzonych badań został zawężony i nie obejmuje: Analizy zależności elementów pojedynczego interfejsu graficznego o elementach przedstawiających informacje w różny sposób, Analizy wpływu dodatkowych bodźców audiowizualnych na odbiór interfejsów graficznych, Analizy wpływu oprawy audiowizualnej gry na odbiór interfejsów graficznych, Analizy wpływu atrakcyjności mechanik rozgrywki na odbiór interfejsów graficznych. pl_PL
dc.language.iso other pl_PL
dc.relation.ispartofseries ;Nr 6282
dc.subject Informatyka pl_PL
dc.title Wpływ użytych graficznych interfejsów użytkownika w grach wideo na odbiór mechanik rozgrywki przez różne typy graczy pl_PL
dc.type Thesis pl_PL


Pliki tej pozycji

Plik Rozmiar Format Przeglądanie

Nie ma plików powiązanych z tą pozycją.

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Szukaj


Szukanie zaawansowane

Przeglądaj

Moje konto